Dag 4458 – går, ser, dricker vin, njuter, goda vänner, Rom är underbart

Vi gillade inte vår svit i natt så nu på morgonen efter frukostbuffén går jag och klagar och vill ha ett nytt rum. Det var fest utanför fönstret till klockan 2 på natten sen började ljuden igen vid klockan 5 på morgonen. Och denna gång blir jag nöjd, högre upp i byggnaden, här kommer vi sova perfekt.

Varmt och skönt, bestämmer oss för att gå lång promenix, vi har ju varit här förut så idag blir det bara att besöka favoriterna. Vilket inkluderar vinbutiker…

Piazza de Populo, vi bor ett stenkast härifrån. Tredje gången vi är i Rom och vi väljer ett nytt område att bo i varje gång, allt för att lära sig så mycket som möjligt om staden. Det här området är min favorit dock.

Den här fartygsväskan hade passat mig perfekt om den inte kostat över 1400 euro, och verkar inte bättre kvalité än Kate Spade, designern heter Thom Browne och är från NY.

Älskar att det är blomaffärer överallt, önskar att det var så här i LA men tyvärr stänger de ner överallt och man är tvungen att shoppa blommor i mataffären.

Spanska trappan.

Och mer Gucci, älskar allt han designar, min absoluta favoritdesigner just nu, shoppar ingenting men älskar att få idéer.

Tryffel lounge hit ska jag gå imorgon!

En penis lemoncello kanske?
Trevi Fountain, ett måste att se.

Och som vanligt är jag sämst på att göra selfies 🙂

Vi går en lång runda och bestämmer oss äntligen för ett ställe att äta lunch på, vi väljer det för att vinet verkar vara fantastiskt 🙂 Vi väljer ett Collepiano från 2010 som i Sverige kostar 259 kr på Systembolaget, jättegott vin.

Det här knapriga pizzabrödet med timjan och olivolja är bland det bästa jag ätit någonsin.

Väldigt lång, underbar lunch, äter smårätter och njuter.

Efter lunch går vi först en lång runda innan jag ser att de har rea på Maje och bestämmer mig för att kolla om de har något roligt.

Hittar en fantastisk outfit efter att ha provat en hel del, och tjejen som hjälpte mig var så söt 🙂 Dock blev det inte blusen utan jag shoppar istället en svart topp. Men kjolen och skärpet följer med hem.

Edit
Och så får Javier för sig att sabotera varannat foto hela tiden 🙂

Älskar allt med Rom!

Vi bor på en gata som har väldigt många parfymaffärer, där du går in och de tillverkar din egen personliga parfym.
Massor av kärlek❤️❤️❤️

Vår hotellkorridor…

På kvällen är vi hembjudna till Roy och Barbara på en drink och vi går dit.
De bor i en fantastisk våning med utsikt över Vatikanen och hon har en tam mås som hon matar.

Och efter en flaska champagne så åker vi till restaurangen, ett väldigt populärt ställe vid ån.

Roy i egen hög person.
Vi har haft supertrevligt, vilken fantastisk dag. Övar på selfies, jag är sämst på dem 🙂