Dag 4474 – Sista dagen med familjen i Stockholm

Underbart att vakna jämte den här lilla tjejen 💛

Och helt underbart att få spendera så mycket tid med de små, idag går jag med Eztelle till skolan så syster får sova in.

När hon vaknar så åker vi och shoppar i Bromma, här på Pour Toi har de Baum och Pherdgarten, och hittar andra märken jag gillar också, bra affär. Shoppar bland annat den blå tröjan, självklart har den volanger 🙂
Vidare till Ditt och Datt som nu Petra äger, så mycket fint.

Och sen blir det lunch på Erssons fisk och skaldjur, så himla gott, Malle med mat i munnen 🙂

Sen tar hon bilen in till stan och jag tar tunnelbanan och bussen hem, desto närmre jag kommer Ekerö desto mer vräker regnet ner. Och jag som måste hämta Eztelle i skolan 😳 Hoppar av bussen i Ekerö centrum och springer genom regnet och letar mig fram till första taxin jag ser och hoppar in, hon får åka taxi hem från skolanidag Eztelle 🙂 Det roligaste är att när Malena och jag lämnade i morse så var det solsken och varmt, så vi åkte iväg i sommarkläder, hon i öppna sandaler en topp och kjol. Jag är ju frusen av mig så har alltid en jacka med mig och den fick jag ge till henne. Så fick sätta på mig den blåa fina nya tröjan och springa med den i regnet 🙂
När det väl slutat regna så blir det lek igen 🙂

Och idag kommer äntligen glassbilen!!

Det blir massor av Glassbåtar till middag. Gick inte upp ett gram på kryssningen, men senaste dagarna i Stockholm med fika och glass hela tiden så har jag gått upp 🙂

Packar och gör mig fin och tar tunnelbanan in till Stockholm och Stureplan. Barnen har gått och lagt sig, jag har sagt hejdå och ska nu ha avslutningsmiddag med mig själv på Sturehof. Kunde ha frågat någon om de ville ha middag med mig men tänkte att jag skulle reflektera över mina 6 veckors semester och njuta i lugn och ro innan hemfärd imorgon bitti.
Beställer tapasmeny och italienskt vin.

Och tittar på när världens finaste syster arbetar.