Dag 4570 – Näst sista stoppet på resan – Alicante… och Holland

Resans taskigaste frukostbuffé, inte nog med att allt är äckligt, äter typ en apelsin till frukost, jag har dessutom en massa fulla Engelsmän som springer barfota i matsalen, underbart att vakna till, och klockan är 9.30 🙂 Ner till poolen och njuter.

Vid lunchtid packar vi ihop och checkar ut, dags för tapas i Alicante.

Svenskar och Engelsmän gissar jag?

Så vi gillar inte riktigt samma musik, och nu håller han för spelbytarknappen så att jag inte byter bort Joe Bonamassa.

Konstiga sjöar med massor av saltberg och Flamencos men svåra att se 🙂

Älskar vägskyltarna med de feta kossorna 🙂

Palmer ❤️

Vi börjar närma oss Alicante ❤️

Äntligen har vi knutit samman påsen, det var här vi började resan norrut förra året, nu gar vi sett hela västra kustremsan av Spanien.

Här bodde vi sist ❤️Melia Alicante är nice, nästan lika fint som castilla Madrid och det i Granada ❤️

Hade vi inte haft vår bil och behövt leta parkering så hade jag ätit här vid havet.

Parkerar bilen och går och letar upp en tapasbar. Och ja vi kan tänka oss att bo här i Alicante, Mojacar Playa, Carboneras, Nerja eller Playa 🙂

Alicante är vackert!

Beställer olika tapas, 1.50 euro per styck för de korta tandpetarna och 1.90 för de långa. De räknar tandpetarna på slutet, till detta en fantastisk kall vatten och en kaffe latte 🙂

Du plockar själv vad du vill äta.

Här åt vi sist, fantastiskt ställe.

Ett fullpackat hål i väggen ❤️

Njuter av Alicante innan vi drar till flygplatsen och lämnar tillbaka vår bil och går till Priority loungen och njuter. Snart dags att flyga till Holland.

Flyger KLM och har i Amsterdam bokat Sheraton  så vi inte ens behöver lämna flygplatsen.

Orkar inte ens lämna hotellet när vi väl checkat in utan går direkt och äter middag i deras matsal. Älskar vårt rum, underbara sängkläder!!

Så de har spelat in ett band på olika språk som uppträder nästan som liveband i restaurangen, väldigt trevlig kväll!!