Dag 4828 – Mitt flyg blir inställt

Idag skiner äntligen solen igen och pelargonerna är planterade i mammas blomsterlådor.

Får skjuts till Alvesta, kramar pappa hejdå och tar tåget 1 timme och 20 minuter till Kastrup. Går och sätter mig på Sommelier och äter en burgare och dricker vin och vatten. En stor middag innan mitt flyg avgår då jag reser Norwegian utan sittplats, mat och resväska 🙂

Går till min gate och inser att planet har blivit försenat och att vi ska få matbiljetter.

Så går och glor i affärer, gillar den här väskan från Marc Jacobs.

Sen går jag tillbaka till Sommelier och äter efterrätt, kaffe latte och ett glas vin, ska nu vara här i 6 timmar innan flyget avgår.

Går och sätter mig i business loungen och väntar, ser en film på min ipad och äter massor av frukt. När det äntligen är dags att gå till gaten så tar det inte många minuter innan vi får gå ombord och flygvärdinnorna går typ runt och bara frågar om vi har packat våra väskor själva, det brukar vara lite mer kontrollerat än så här, känns som om de bara låtsas att vi ska åka. Äntligen ombord så sitter vi där länge innan vi baxar ut, hinner 50 meter när kaptenen säger att vi kommer landa 23.26 och LAX flygplats vill inte att någon ska landa efter 23.00, vilket jag är säker på att vi lätt skulle hunnit köra in. Så tillbaka till gaten och får veta att vi alla själva måste leta upp hotellrum, betala och boka. När jag väl har internet så står det slutsålt nästan överallt samtidigt som jag står och knuffas för att komma fram i passkontrollen. Så ringer Javier och ber honom boka in mig på något, vad som helst. Så när jag väl kommer igenom är jag inbokad och klar på Radisson SAS Royal Blue downtown Köpenhamn, jippi och tack älskling! Och då jag inga stora resväskor har som jag måste vänta på så är jag en av de första att hoppa in i en taxi och åka till mitt hotell.

Checkar in och sätter mig i baren direkt, är småhungrig men har ingen lust att ge mig ut ensam klockan 23.00 i Köpenhamn. Så det blir massor med vatten, vin och jordnötter till middag. Bartendern från Argentina slänger åt mig sina kakor också så det blir så bra så.

Kolla vad slutsålt det är!

Väldigt trevlig kväll och 1 timme och 20 minuter efter mig anländer de andra passagerarna, de som hade resväskor att hämta ut 🙂 Baren stänger vid midnatt så går upp och kollar mitt rum, hittar det inte först mitt är 1006…

Men visar sig vara sviten mittemot hissen 🙂 En väldigt söt Juniorsvit som verkar vara väldigt nyligen renoverad, superfräsch.

Tar en dusch och kryper ner i en jätteskön säng, älskar fina hotell!!

Trodde först att jag var tvungen att typ vara beredd på att flyga tidigt imorgon bitti men det verkar som min nya flygtid är klockan 16.00 imorgon vilket betyder en halvdag med shopping, jippi!!God natt!!