Dag 4930 – Helrör på krogen

Underbart frukostrum på hotellet och vi är uppe alldeles för tidigt, lämnade inte hotellbaren förrän efter midnatt igår kväll.

Och jag får presenter av mina syskon, polly av lillebror och jättegulligt paket av lillasyster.

Vårt hotellrum 1161! Var tvungen att ta kort så jag inte glömde bort var jag var 🙂

Resten av gänget inklusive mina syskon ska på studiebesök till fabriken idag och sen ska de till Mall of Americas så jag ska ta en Uber dit så fort de ringer. Under tiden tar jag en extra tupplur och går sen på sightseeing mot Mall of Americas.

Sitter i Ubern vid 12-tiden och tog kort när jag lämnade Downtown Minneapolis.

Och får en chock när jag kommer fram till köpcentret. Mall of America öppnade 1992 och är USA:s största shoppingcenter, Nordamerikas största heter West Edmonton Mall och ligger i Kanada. Dessa två kom att överträffas i storlek 2006 då Mall of Arabia öppnades i Dubai. Och det är skitstort. När vi kommer in är hela centret en enda stor nöjespark och shoppingcentret är i 4 våningar.

Vi går och äter thai först.

Sen kaffe latte på äckliga Starbucks men enda valet här tyvärr (ogillar att de använder billiga skitprodukter som till exempel den billigaste mjölken på marknaden)

Vi är i Minnesota så självklart svenska affärer 🙂

Javiers favoritaffär som stänger ner, de brukade ha de häftigaste teknikprylarna tills ett bolag i Kina köpte upp dem, nu har de mestadels billigt skräp.

Av allt vi såg idag så är detta halsband det finaste.

Skit vilken cool nöjespark.

Och tyvärr är mina utslag värre, vad tusan är det här? Ser ut som nässelutslag…

Snygg jacka från Zara på syster yster. Lillebror gav upp efter två timmar och gick till Hooters med Finnarna.

I samlad trupp tar vi tåget tillbaka till hotellet.

ikväll är det nog fest så går och köper cigarrer och här gör de sin egen piptobak, coolt.

Gillar Minneapolis downtown.

Vi går till hotellets restaurang och sätter oss på deras uteservering och njuter av Happy hour och en efter en dyker våra konferensvänner upp.

Vi dricker vin och Italienarna är ute och springer 🙂

De ska på en jättedyr middag ikväll på ett stekhus tillsammans med VD:n som pratar Norska så jag ska ut på egen hand. Jag frågar hotellet var jag kan gå på egen hand och sitta i en fine dining restaurang i baren utan att känna mig obekväm. De skickar mig till Union som när jag kommer dit vore superkul att sitta i baren och äta där uppe på terassen om man var en grupp av tjejer men själv?! Aldrig i livet, går tillbaka till min hotellbar och frågar dem vart de tycker att jag ska gå istället.

De skickar mig till Mercy, och den baren gillar jag. Klassisk och väldigt god mat, de erbjuder en våning ner om man vill ha en meny och äta i mörkret för 120 dollar med olika viner till. Kul concept!

De blir en kväll med vin och förrätter, ostron, laxwrap och Burrata. De har ett påslag av bara 10 dollar på sina viner, så jag skulle nog egentligen ha beställt en flaska och lämnat två glas kvar till killarna i baren.

Restaurangen skickar ut ett gratis vykort var som helst i hela världen och de betalar för frimärket så jag skriver ett till pappa.

Mitt i min mysiga middag så skriver syster att discot börjat och det är dags att möta upp dem. Men först mer cigariller, de där finnarna har rökt upp mina 🙂

Lillebror är helt slut så han gick tidigt till sängs och så gjorde många andra så det är jag, syster, en finne, en belgare och 4 fransmän som beställer in ett helrör och får bra soffor nära dansgolvet. Älskar att de övre våningarna på denna byggnaden är som ett akvarium, superfint.

Vi beställer ett helrör 🙂

Dans, drinkar och kul sällskap.

Jag stal förresten det där blinkande ljuset till flaskan, fy på mig 🙂 Jag har väl sagt att tre av fransmännen bara pratar franska…

Vi har en superkul kväll, god natt Minneapolis.